partner

人生苦短,及时行乐。磕学家。

《编纂成诗》

每当黎明我便失去一些东西,每当日落我便得到一些思绪。

我想到了过去,我想到了你。

人因为失恋而自杀,人因为得不到而杀人。

人想要另一个人,那样法力无边。


我自己把自己的诗意译了,文法有误切勿责骂:

Nothing remains for the dawn, thoughts come for the dusk. 

When I think of the past, I think of you. 

Man will die for broken hearts, man will slaughter if nothing flows back. 

One wants the other, makes the magical power.

评论

热度(2)